Pages

Kage

Saturday, July 21, 2012

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1433

Ramadhan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hari ini merupakan hari pertama umat Islam terutamanya di Malaysia menjalankan ibadah puasa. Alhamdulillah, PT berjaya juga menghadapi dugaan berpuasa hari ini. Memang tidak disangka, walaupun PT selalu berpuasa sunat, tetapi dugaan pada hari ini memang berat. Ada hikmah disebalik setiap kejadian, and we as HIS servant we should never doubt what has been plan to us.
PT harap pada bulan yang mulia ini, kita mencari keberkatanNYA, kemapunanNYA. dan jangan pula kita leka dengan dunia yang hanya sementara sahaja. Rebut peluang yang ada. Walaupun iblis dan syaitan telah diikat, dikurung tetapi tidak kepada nafsu. Masa inilah kita berlajar memupuk untuk menjalani kehidupan yang baru, hidup kesederhanaan dengan berlandaskan agama. InsyaALLAH dengan niat yang betul dan keinginan untuk berubah, kita akan berjaya.
syaitan
Kita memang tidak sedar kadang² kita juga ada mengganti tempat² ‘mereka’ Tetapi semua itu atas keinginan kita, tiada alasan ‘terpaksa’. Kita tidak rugi apa² malah banyak kelebihan yang kita dapat. Setakat hanya kehilangan seorang kawan atau mengundang kemarahan mereka, tiada lebih hebat daripada mengundang KEMURKAAN ALLAH.
Berdosa dan taat

Semoga Ramadhan kali ini memberi seribu satu makna dalam hidup kita. Satu pengalaman dimana kita tidak akan melupakannya. Segalanya terletak dalam diri kita. Ayat seperti “kubur lain²” itu tidak boleh diguna pakai kerana bila kita dah meninggal siapa yang akan menguruskan kita? ‘Orang lain’ juga. Janganlah terlalu sombong kecuali jenazah kita boleh bergolek sendiri masuk ke dalam liang lahad. Renung²kn.

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK DAN SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA - PT

No comments:

Post a Comment